Laatste dagen en eerste dag - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Hilde Beune - WaarBenJij.nu Laatste dagen en eerste dag - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Hilde Beune - WaarBenJij.nu

Laatste dagen en eerste dag

Door: Hilde

Blijf op de hoogte en volg Hilde

28 Januari 2014 | Guatemala, Antigua

Hoi allemaal,

Hier dan mijn eerste berichtje vanuit Guatemala. Zoals de meeste van jullie inmiddels wel weten; ik ben veilig aangekomen :).
Mijn hele reis verliep natuurlijk niet zonder de nodige stress, of nou ja de stress vooraf. Ondanks dat ik een week vrij had wilde ik natuurlijk weer 10.000 dingen doen en veel mensen zien... Ook moest ik nog wat kleine dingetjes regelen voor ik kon vertrekken. En niet te vergeten wilde ik persé nog een feestje geven ter ere van mijn reis en bijna verjaardag. Iedereen super bedankt voor het komen, ik vond het erg gezellig! Nadeel van dit feestje was alleen dat ik de volgende dag naast nog heel veel moest inpakken, ook de vloer nog even moest schrobben en alle troep moest opruimen. Ik schoot compleet in de stress en ben toch maar semi op tijd richting voorhout vertrokken om met de ouders en mn zus en boris te eten.
Aangezien ik duidelijk nog moest bijkomen en besefte dat ik nog echt niet klaar was met opruimen in Utrecht schoot ik weer compleet in de stress. Maar gelukkig heb je daar zussen voor die al gewend lijken te zijn aan de tranquillo stijl van Zuid-Amerika. De volgende dag mijn kamer in UTrecht samen verder opgeruimd en mijn tas gepakt, zo weet ik zeker dat ik alles wel bij me heb :). Super boffen met zo'n zus! Natuurlijk wilde anderen mij ook dolgraag helpen, alleen ik kon de stress en zorgen van mijn mama op dat moment niet aan. Sorry mama, ik houd nog steeds van je ondanks dat je even niet mee mocht (K). Mijn mama had namelijk nog meer stress voor mijn reis dan ikzelf. Die zondag redelijk op tijd naar bed gegaan zodat ik de volgende dag fris kon starten.
En gisteren vloog ik dus vanaf schiphol naar de hoofdstad: Guatemala City. Al in de vroege ochtend was er een waar uitzwaaicommité bestaande uit: mijn ouders, Thomas, Parand, Annelein en Judith. Marieke die er voor gezorgd had dat het overgrote deel aanwezig was (super lief) had zich helaas zelf verslapen. Maar no hard feelings at all, blijft een super schatje dat ze de rest geregeld had!
Na wat flinke knuffels, succeswensen en wat zoenen stond ik daar dan alleen achter de douane. Het eerste korte huilmomentje volgde pas in het vliegtuig vlak voor we gingen stijgen, tot zover wel het enige moment. Vlucht verliep verder helemaal prima, ik had twee stoelen helemaal voor mezelf en er waren wat goede films. Na iets meer dan tien uur was ik dan aangekomen op Panama, alwaar ik over zou stappen. Gelukkig was ik niet de enigste en kwam er direct een meisje naar me toe. Erg grappig, ik vraag me toch af hoe ik het steeds voor elkaar krijg maar ze komt uit Noordwijkerhout (wat dus naast voorhout ligt). Dit scheelde tijdens het wachtmomentje en mijn verdere vlucht naar de eindbestemming: Guatemala City.
Ik kon zo hop door de douane en mijn paspoort is daarmee een stempel rijker. Bij de aankomsthal zag ik direct een vrouw met mijn naambordje; ik wilde nog een foto maken maar dat is me helaas niet gelukt... Het hostel was gelukkig dichtbij en na een snelle douche kroop ik aldaar mijn fijne bedje in, ik was immers al zo'n 21 uur wakker! Heerlijk geslapen tot 8:30 en dat zonder vaak tussendoor wakker worden, wat een wonder mag zijn. Van een jetlag lijk ik dan ook geen last te hebben, gelukkig maar! Het ontbijt werd al snel voor me klaar gezet, met tropisch fruit! Oh wat maak je me daar toch ontzettend gelukkig mee, en vooral omdat het fruit hier nog veel lekkerder is!
Na mijn buik weer gevuld te hebben werd ik afgezet bij de bus naar Antigua, waar ik na een uurtje rijden ben aangekomen. Ik had wat hostels opgezocht, maar die bleken niet (meer) te bestaan. Gelukkig kende de buschauffeur wel een goedkoop plekje en daar zit ik dus nu. De mensen zijn super chill en behulpzaam en met een Mexicaanse Californische jongen heb ik geluncht. Het was nog wat zoeken zo op de markt, die bestaat uit allerlei kleine overdekte tentjes in smalle steegjes (het deed me aan Fez denken). Haast had ik niet, alles gaat hier erg tranquillo en zelfs ik kan daar wel inkomen! We vonden een tentje waar ze een soort tomatensalsa salade met zeevruchten verkochten, smaakte goed en het heeft me ook erg weinig gekost. Mooi meegenomen, het is nu 16:00 en hoog tijd om Antigua even verder te ontdekken, tot snel lieverdjes xx

  • 28 Januari 2014 - 23:24

    Sylvia Beune:

    He meissie, heel veel plezier daar en bedankt voor je leuke, eerste verslag.

    Groetjes (tante) Sylvia

  • 29 Januari 2014 - 10:53

    Irene:

    Ha zus! Goed te horen dat je het nu al naar je zin hebt daar en dat de reis goed is gegaan natuurlijk! Heel veel succes en (dans)plezier. Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 7222

Voorgaande reizen:

12 Juni 2015 - 19 Augustus 2015

Peru en Bolivia

27 Januari 2014 - 28 April 2014

Guatemala

Landen bezocht: